28 Ekim 2016 Cuma

Kore Lezzetleri


 Bir milletin dizisini,müziğini veya ilgi duyduğunuz herhangi bir yönü varsa artık o millet hakkında daha fazla merak etmeye başlıyorsunuz.Tıpkı ilgi duyduğunuz bi sanatçının nasıl karakterde olduğunu merak etmeye başladığınız gibi.Kore de bir çok insan gibi benim de hayatıma Gangnam Style ile giriş yaptı.Daha sonra kilometrelerce ötedeki bu millete,Kore savaşında ilk safta yardım eden dedelerimiz sebebiyle bize kardeş dediklerini öğrendim.Ve deli gibi dizi izleyen biri olarak dizilerini ve filmlerini izlemeye başladım.Hatta türk dizilerine uyarlanan o kadar çok kore dizisi var ki gerçekten şaşırırsınız.Neyse konudan sapmayalım.Eğer kore dizisi izliyorsanız kesin biliyorsunuzdur ki bölümlerin yarısı ya mutfakta geçer ya lokanta da ya yer sofrasında.O höpürdete höpürdete yenilen ramenler, katır kutur yenen kimchiler, hele de benim her gördüğümde;'bundan yemeden ölürsem gözüm açık gider.'dediğim o simsiyah soslu jajangmyeon.Ve sonunda bulup oturdum bi restorana.O zaman ilk jajangmyeon'dan başlayalım.

                                                         1.  JAJANGMYEON




 Adını türkçeleştirirsek siyah fasulye soslu noodle.İçinde haşlanmış noodle,patates,et,kuru soğan,sarımsak ve daha önce tatmadğım siyah fasulye sosu var.Bir insanın bir yemekten ne kadar beklentisi olabilir?Ben bu yemeğe aşıktım.Cidden.Yani şunun tipine bakar mısınız? Neyse... ne olursa olsun beklentiniz ne kadar yüksek olursa kayalkırıklığı kaçınılmaz oluyor.Aslında yemeği normal biyerde adını duymadan yesem bayılırdım.Ama bu jajanmyeon'du. Çok güzel olmalıydı,eşsiz olmalıydı. Ama ben bunu hani şu a101' 1liraya satılan Indomia diye bi marka var ya.Heh!İşte o markanın kızarmış tavuklu noodle'na benzettim.(içlerinde en sevdiğim olur kendisi)Fakat o biraz tatlı bu daha yemek gibi. Zaten kore yemeği diyorsak sarımsağa katlanmak zorundasınız.Ben severim kendisini ama buram buram da kokmasaydı keşke.Yemek bizim damak zevkimize uyuyor.Yani çok hassas bi mideniz olması lazım çünkü sarımsak soğan bol keseden ve biraz acı.Hala seviyorum seni jajangmyeon ama aşık değilim.Gelelim ikinci ve benim favorime;


                                                              2.GİMBAP(ton balıklı)




Eveet şuan şu resmi yaşıyor olmak isterdim,ne yalan söyleyeyim.Pilav ve yosuna sarılmış havuç,yeşillik ve ton balığı.O üstüne döktükleri susamın verdiği tatlılık inanılmaz.Benim denediklerimin içinde favorim oldu kendisi.Türk yemeklerinde benzeticek olsam ben böyle pilavın üstüne salata döküp yemeyi çok severim ona benzettim biraz.Ve son olarak;



                                                              3.KİMCHİ


Bizim bitanecik annelerimizin yaptığı lahana turşusunu var ya..Heh!İşte onu ,daha biberli ve salçalı düşünün.Koreli arkadaşlar buna kimchi demişler.Birazcıkta yeşil soğan serpiştirmişler.O kadar.Ben acı ve turşuyu seven biri olarak bayıldım.
 Yemekler genel olarak lezzetli ve tuzu yerindeydi.Eğer  koreliler tuzsuz yemek yiyor diye bi endişeniz varsa olamasın.



   Biraz dip not düşmek istiyorum.Ben hepsini severek yedim.Fakat her insanın damak zevki bir olmayabilir.Kimimiz acı severiz kimimiz tatlı kimimiz tuzlu o yüzden içerisine neler kattıklarını acı mı tatlı mı olduklarını yazdım.Arzu edersiniz ki her insana göre tat tarif yapmam imkansız.Umarım yararlı bir yazı olmuştur.Herkese iyi hafta sonları.

                                                                                Nur X.










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çilekli Kek (Strawberry Cake)

                                                                                                                   Çilekli Kek.  3 yumurta 1...