11 Ekim 2017 Çarşamba

Sivilcelerden İlaçsız Nasıl Kurtuldum?

                                                     

 Bu hikaye eli sürekli yüzünde olan,çıkan bütün sivilceleri itinayla sıkan,yara yapan ve inatla kapatmaya çalışanlar için.İlk sivilcemin ne zaman çıktığını söylemem çok zor fakat bütün ergenliğim boyunca deli gibi takıntılı olduğumu ve şuana kadar da tamamen geçmediğini söylemeliyim.Çıktığı anda sinirlerim bozulur, modum düşerdi ama asla sıkmadan bırakmazdım.Ergenliğimdeki sivilceler ağrılı, büyük ve ucu olmayıp asla çıkmayan sivilcelerdi.Bu tarz sivilceleriniz varsa onlardan uzak durun aksi taktirde orası artık sivilceden çıkıp kocaman bir yara olacaktır.

  1.Adım;Bilinçaltı Temizleme                                                        
  Öncelikle yılların verdiği bıkkınkık ile aynanın karşısına geçtim ve;'Herkesin cildi güzel olmak zorunda değil.Senin cildin de sivilceli bir cilt.Yapacak birşey yok.'dedim. Ordan bakınca;'A-maan bu muydu?' diyebilirsiniz.Demeyin.Beynimi kandırmak, aslında uyandırmak bu zamana kadar kendime yaptığım en büyük iyilikti.Böylece çıkan sivilceleri aynada görmemeye başladım.İstemsizce yüzümde gezen elim artık yüzümde gezmemeye başladı.En önemlisi artık sivilcelerimi sıkmıyordum.
                                 
                               2. Adım;Beslenme                         
  
  İnsanlar boşuna su için,su için demiyorlar.Ve ben de boşuna demiyorum;su için.İkinci adımım beslenmeydi.Günde en az bir buçuk litre su içmeye başladım ki bir gün aklına bile gelmese su içmeyen biri olarak.İçeceklerime artık şeker atmamaya başladım.Abur cubur yerine sebze yemeye.Tatlı için ise kuru meyve tüketmeye başladım.Tabi ki sürekli böyle olmadı çikolata yediğim günler de oldu baklava yediğim günler de. Olabildiğince sağlıklı besinler tüketmeye başladım.Yağlı yemeklerden uzak durdum.Özellikle çekirdek tarzı bol yağlı şeylerden.

                                                       
                                3. Adım; Cilt Bakımı 
                                                                                                                                             
   Eveet gelelim işin eğlenceli kısmına;cilt bakımı.Cilt bakımında size ürün önermek yerine daha çok ne tarz ürünler tercih ettiğimi anlatacağım.Öncelikle sivilceye meyilli bir cildiniz varsa dikkat etmeniz gereken bir çok konu oluyor.Makyaj fırçalarını her kullanımdan sonra yıkamanız gerekli,yastık kılıfını en az haftada bir yıkamalısınız.Ben küçük bir kumaşı yastığımın üstüne seriyorum ve bir hafta çarşafı bir hafta kılıfı değişimli olarak kullanıyorum.Daha pratik oluyor.Yüzünüzü kurulamak için havlu yerine kağıt havlular kullanmalısınız.Ellerinizi yüzünüze fazla getirmemelisiniz ve sürekli ellerinizin temiz olmasına dikkat etmelisiniz.Bunlar aslında tüm ciltlerin dikkat etmesi gereken unsurlar fakat akneli cildiniz varsa extra önem göstermelisiniz.Gelelim cilt ürünlerime;benim temizleme jeli ve tonikteki tercihlerim içeriğinde asit bulunanlar ve genelde karma veya yağlı ciltler için üretilenler.Asitlerin sivilcelere etkisini bilmeyen yoktur diye düşünüyorum.Serum,esans ve nemlendirici olarak su bazlı genelde aydınlatma,beyazlatma etkili olanları tercih ediyorum.Cilde verdikleri parlaklığı çok seviyorum. Sivilcelerimin üzerine ise lokal olarak çay ağaçlı serum veya Sudocrem uyguluyorum.

  Öncelikle beynimi sonra midemi ve en son olarak da cildimi temizleyip sivilcelerimden kurtuldum.Artık sivilcelerim eskisi gibi çok çıkmamaya ve gerçekten çok sağlıklı görünmeye başladı.Sivilcem hiç mi çıkmıyor?Tabi ki çıkıyor.Çıkmaya da devam edecek.Etrafımdaki herkesin cildime ne yaptığımı sorması üzerine yazdığım bu yazı umarım yararlı olmuştur.


                                                     Nur X.














                               

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çilekli Kek (Strawberry Cake)

                                                                                                                   Çilekli Kek.  3 yumurta 1...